Sammandragningar

Igår var jag hos min barnmorska, Andreas följde också med igår. Vi lyssnande på bebbens hjärtljud som slog 145 fina slag per minut, mätte symfusmåttet vilket visade på lilltösen där inne verkar vara en stor rackare, fortfarande inom normalen men på den högsta linjen. Alla prover var positiva, mitt järnvärde har gått upp till 125 från 107 efter att jag började med niferex. Det var väldigt bra siffror sa bm :) Skönt att kroppen svarade så bra på medicinen, jag har inte alls lika mycket ont i huvudet längre. Vi fick nummer till förlossningen på Solna, där vi förövrigt kommer att föda, dit kan vi ringa om vi skulle undra över något eller om det skulle uppstå något akut, som att lilltösen vill ut. Men det hoppas jag verkligen inte, hon ska ligga här inne i min mage tills hon är stor och stark!
 
Idag har jag varit med mormor på IKEA i kungens kurva och shoppat lite, självklart åt jag världens bästa köttbullar också, där kanske jag tog i lite men men. Det börjar märkas att det händer lite mer inne i magen nu, hon sparkar mig massor och jag får ganska ofta sammandragningar när jag är fysisk aktiv. Då är det bara till att lyssna på kroppen och vila så brukar det gå över.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback