Det är ju ingen dans på rosor direkt

Ibland när jag skriver om min viktminskning kan jag själv höra hur otroligt lätt det har varit att gå ner nu 16 kg, så är ju inte riktigt fallet. Nog för att jag tycker att det har gått relativt smidigt när jag väl bestämde mig för ca 3 - 4 månader sen, på vågen alltså. Men sen är det ju det där om att kroppen ska hänga med och inte må dåligt, för mig har hälsan pendlat mycket upp och ner. Jag har väldigt stora problem med oregelbunden mens och har det väldigt ofta vilket i sin tur leder till att jag har dåliga järnvärden som jag fått järntabletter för. Dåligt järnvärde gör att syreupptagningsförmågan sjunker och hjärtat får pumpa hårdare och jag blir trött väldigt ofta. Ja och nu tänker ni men varför slutar du inte nu då? Jo därför att jag har en målvikt på 60 kg dit jag verkligen vill nå. Jag har varit lite överviktig i hela mitt liv och nu vill jag verkligen satsa, jag vill kunna gå på stranden i sommar utan att behöva dra in magen och skämmas över att jag finns där på stranden.

En läkare på Veronicas jobb hade sagt, efter att veronica berättat om mig, att det inte alls är bra att mensen strular så mycket för tillslut kan den försvinna och de då blir stora problem att få barn. Och det vill jag inte, verkligen inte men av någon konstig anledning har jag alltid sagt att jag nog inte kommer kunna få barn så det skulle ju inte förvåna mig. Men men, dem problemen tar vi efter examen ;)

Men som sagt, det är inte alltid så lätt minsann :)

Kommentarer
Sofie säger:

Men du har varit en kämpe alla dessa veckor och fortsätter att vara det. Du är en förebild!

2012-05-04 | 10:30:01
Bloggadress: http://sofiegs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback