Ämne?

Ibland när jag ska skriva ett inlägg här på bloggen så brukar jag vilja ha ett ämne att skriva om, tänk vad kul och intressant det skulle vara. Problemet är bara det att jag aldrig har någon aning om vad jag ska skriva om.

*Idé*

Jag satt tidigare idag och funderarde på hur olika livet ser ut för olika personer.
När jag gick i lågstadiet så gick jag i en 1-2-3:a, av oss som var födda 91 var det två killar och 4 tjejer, så man kan väl säga att vi var ganska så sammansvettsade. Vi tjejer var tajta och bodde i samma område fast på olika "stigar", Fjärilstigen, Getingstigen x 2 och Humlestigen. Vi började alla tillsammans mellanstadiet och högstadiet i en annan skola och i fortsatt samma klass, var fortfarande vänner. Någonstans i sjuan så började saker och ting ändras. Det är oftast i sjuan som människor växer i otakt, man är ca 13 år då och det händer saker i kroppen och man är inte en superstark och mogen människa och tyvärr händer det ofta att man växer ifrån varandra under denna period. Det hände med oss.

Idag har jag kontakt med en av dessa tjejer, den tjejen som var sig själv och vågade stå emot alla grupptryck och accepterade sig själv helt enkelt. Hon och jag är fortfarande vänner, dock inte världens bundisar men jag vet att hon alltid finns där och jag hoppas att hon känner det samma för mig. Jag har många "nya" vänner som jag har en mycket närmre vänkontakt med men de är svårt att få en sådan här djup kontakt som jag har med en vän som varit med mig sen barnsben.
Dem andra två tjejerna har jag i princip ingen kontakt med överhuvudtaget men vet hur dem har det och hur deras livssituation ser ut.

Våra liv var så lika men nu så olika

Vän1: Arbetslös mamma med en son på 3 månader
Vän2: En tjej som arbetar som möbelsnickare
Vän3: En partyprisse utan dess like
Vän4: En som pluggar till lärare

Spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback