Vuxen?

Idag insåg jag hur intresserad och engagerad jag är i barn pedagogik, jag verkligen längtar till att få komma ut och jobba med dem små trollen, det är verkligen vad jag vill göra!
Vi hade två föreläsningar om två olika pedagogiker och sedan var vi i lina på en nyööpnad förskola där dem arbetar på ett av dem pedagogiska sätten, Reggio Emilia. Den andra var Waldorf. Riktigt spännande.

i allt det spännande idag märkte jag också saker som fick mig att bli ledsen, och det är att de är så många i klassen som inte alls bryr sig, som bara klagar eller helt och hållet inte visar något intresse överhuvudtaget. Fel utbildning, varför valde dessa personer denna utbildnig? Jag menar, jag skulle inte vilja gå 3 år på en utbildning som inte alls tilltalar mig ett dugg, jag skulle tillexempel aldrig vilja gå natur, där fysik, kemi och matte är dem stora huvudämnena.
Men jag hoppas verkligen att även dessa vilsna själar hittar sitt eget drömyrke :)




Även Malte har varit liten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback