Min vecka

Jag har varit så duktig på att blogga, som vanligt ;) Nu skriver jag upp en liten lista där ni kan läsa om vad jag minns om min vecka.

Måndag:
Åkte från Andreas SKIT tidigt för att åka med ett tåg till Eskilstuna med min klass för att gå på storföreläsning. Den var inte direkt bra men vi gick och åt mat efteråt och gick en liten stund på stan i Eskilstuna men jag mådde inte så bra så vi tog ett tåg tillbaka till Södertälje.

Tisdag:
Var i skolan igen, som jag inte varit på länge. Hade föreläsningar med Kamran och en kvinna som hette Jutta Lesell även det om hållbar utveckling. Andreas kom på kvällen och sov över hos mig.

Onsdag:
Tillbaka till skolan återigen och hade en kort lektion med Kamran, sedan hade vi julfika och jag fick tillbaka min tenta. Jag, Nansi och Kima gick och åt lunch på nancys och sedan åkte jag hem en stund. Åkte ner på stan igen och träffade Camilla. Vi gick och julhandlade en massa och fikade, mycket trevligt.

Torsdag:
Åkte till min VFU plats och tog igen en dag som jag missade förra veckan. Bussen innan den jag tog hade åkt i diket vid Ekeby gård så det var en massa polisbilar, brandbilar och ambulanser. Dagen gick bra, vi var ute i skogen och lämnade gröt till tomten, "den riktiga tomten" haha. Klädde en julgran och eldade och åt pepparkakor och drack varm saft. Fick jobb v.3.
Åkte in till stan och mötte älsklingen, vi åkte och kollade på en lägenhet och sen for vi hem till mig. Åt middag med pappa gjorde vi och sen var dagen i princip slut.

Fredag:
Idag åkte jag till Eskilstuna igen för den sista föreläsningen, den var mycket bättre än den i måndags. Snubben som höll föreläsningen ska ha mycket cred för han var skit duktig på att fånga åhörarna. Jag och Nansi gick och shoppade lite i stan, jag köpte mig en snygg bh och ett par matchande trosor. Vi åt kebab på kebabhuset, det smakade bra och trevlig personal. När vi bestämde oss för att ta tåget som skulle gå 14.14 men de visade sig att det var försenat... och tillsist blev det inställt. Nästa tåg skulle gå 15.07 men kom inte förs 15.30, när vi väl åkte blev de fel med en dörr på tåget så blev stående i Strängnäs ett tag. Kom hem vid 16.30, då var det "ÄNTLIGEN HEMMA"

Nu är det Robinson som gäller tjohiiing :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback