Beslutsångest

Jag åkte med pappa upp till Enskede och hämtade en diskmaskin som pappa köpt, det var roligt att följa med. På vägen hem stannade vi till och tog en glass. Fick lite handlat på Icamaxi, sen bar det av hem till mammsen igen. Kollat på idol och just nu går kändisdjungeln i bakgrunden, men jag ve inte riktigt vad jag tycker om de? Lite löjligt faktiskt. Men på något sätt så är det ändå underhållande eftersom man följer det.

Jag har lite beslutsångest om hur jag ska göra med en sak. En JÄTTE löjlig sak. Det handlar om: Ska jag ta bort min bilddagbok eller ha kvar den?
Jag har verkligen splittrade åsikter om det. Jag vill ta bort den därför att jag känner att jag växt ur den perioden, kanske dags att gå vidare nu? när jag skaffade sidan, för ca 3 år sedan så var det nytt och roligt, man kunde se andras bilder men sedan kändes de som hela sidan blev en "Bekräftelse sida" Många (inte alla) lägger upp bilder på sig själva endast för att få bekräftelse, hela tiden vilja få höra : "Snygg du är", " Du är finast", "Cool stil" osv, osv. Jag kan ärligt säga att jag gjort precis likadant själv, lagt upp en massa frågor som "vännerna" ska svara på. Oftast: "vad skulle du göra om jag...", självklart har jag gjort det för att se vad personer svarar. Alla människor mår bra över att få höra bra/snälla saker. Det säger jag absolut inget emot men nu känner jag att jag kommit ur den perioden, jag behöver inte lika mycket bekräftelse längre, jag vet att jag duger och jag är Angelica Wallén och trivs med det.
Jag tror att jag känner mig lite för vuxen för den sidan nu.

Men sedan kommer dem andra tankarna in.
Bilddagboken har varit en favorit sida under ett par år nu. Fått en inblick i andras liv, Är det inte så man säger? " En bild säger mer än tusen ord". Sen är det ju också så att jag har lagt in en stor del av mitt liv där på sidan. Massor med bilder och därmed massor med minnen, glada och sorgsna. Jo det är klart att jag kan spara alla bilder på datorn även fast det skulle ta sin lilla tid men på något sätt blir det inte samma sak.
Jag har Facebook nu och tycker om den sidan och på något vis känns det mer naturligt att vara inne där.
Jag är så delad, halva mig säger en sak och den andra motsatsen.
Vad ska jag göra? Eller nej det kan bara jag bestämma själv. Mitt liv, mina val!

Ps. Tänk vilket problem jag har, patetiskt när man tänker på alla dess männiksor ute i världen som lider av tex. matbrist, fattigdom överhuvudtaget, misshandel osv.

Fast detta är mest mina underliga funderingar!

Godnatt och sovgott!




Kommentarer
Camilla säger:

Ta bort den om du känner att du vuxit ur den perioden, så kan du ju ha facebook kvar och så, men om du inte vill ta bort den så kan du ha kvar den och gå in ibland när du väl känner för det :)

2009-09-17 | 16:53:32
Bloggadress: http://allaboutcamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback