Tipspromenix!

Denna dag har varit en bra och en mycket givande dag!

Skolan gick bra, fick tillbaka samhälls provet som handlade om Samhälls Ekonomi, vilket är bland det tråkigaste som finns men jag lyckades få till ett VG iallafall, stolt.
På projekt tiden hade vi ett litet möte, våran grupp tillsammans med Marianne, ansvarig för projektarbetet. Det var ett bra möte, där vi kunde lösa ett par konflikter och tankar som finns i gruppen. Det är bra gjort att göra så som vi gjorde.

Efter skolan så åkte jag hem till mamma en snabbis, där fick jag mat :) Sen åkte jag ner till stan igen, mötte upp Sara, Camilla och Tina + Tobias. Vi satte upp alla lappar inför vår gruppträff. Klockan 6 kom alla, det vart 10 stycken deltagare, 13 med oss men självklart var inte vi med på vår egen tipspromenad. Det gick bättre än förväntat, vi lyckades bra med denna aktivitet och det tyckte våra deltagare också. Tror att det är viktigt att känna att det går bra och att vi verkligen klarar av vissa saker.
Mamma min vann tipspromenaden och fick en Chockladkaka som vinst. Moa kom närmast på utslagsfrågan, duktig kicka :D Veronica kom fyra.

Därefter fick jag köra, Moa, Anne och jag åkte till moraberg och tog en glass, Moa åt lite mat också. Beställde maten i "Drive... nånting" aa ni fattar. Kul att köra bilden själv där :D, fast har gjort de förut men man känner sig så vuxen då, haha!
Sen hem, och nu sitter jag här ute hos pappa. Ska nog gå och lägga mig nu för att orka med morgondagen. På fredag är det höstlov tänkte jag skriva? haha trött. Studiedag menade jag ju förstås.

Måste bara berätta om mitt "RUMP-PROBLEM"
Det är så här att i lördags så var vi som sagt hemma hos Elinor i tumba och hade filmkväll, när inte filmerna var så spännande så gjorde vi lite annat, tex. åkte ner sittande för trappan, ni vet så där som man gjorde när man var liten? Jag och Tim tog en mjukiskatt och satt oss på den och åkte ner, skitkul var det då men sen dagen efter så var det inte lika roligt. Jag vaknade med världens smärta i rumpan eller ungefär vid svanskotan och nedåt. Skrattade lite och tänkte att jag får skylla mig själv. Men nu är det såhär att denna vecka i skolan har varit en pina för min stackars rumpis, har inte kunnat sitta normalt på stolarna och inte heller rest mig ifrån stolarna. Nu är det Onsdag och det är fortfarande inte bra. Johanna började prata om att jag kan fått en spricka i svanskotan. Men tänker lugna mig tills efter helgen och om det inte är bättre då så får jag nog söka hjälp, men liksom kul att komma till läkare och ba: " Tja jag har ont i röven, jag är snart 18 och har åkt ner för en trappa hundra gånger" Ehmm. haha. Nej.
Jaa, ni förstår ju själva.

Men nu ska jag sova, och ladda inför morgondagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback