Sakta ner lite...

Hejsan gott folk, hoppas ni mår bra ute i stugorna en torsdag som denna.  Själv mår jag bra men önskar dock att jag hade lite mer kontroll på läget just nu, det känns som om det är lite för mycket att hålla reda på i skolan och även lite andra saker, men jag kan inte göra annat än att försöka lösa det så bra som möjligt. PLANERING är väl nummer 1.

Idag i skolan så hade vi historia i ca 3 timmar, det kan låta väldigt länge och jobbigt fast det går bra, jag tycker att det är så pass spännande och sen måste jag säga att våran lärare Kajsa är en väldigt kompetent lärare som är bra på att ge positiv feedback. Så dem timmarna rullar på rätt snabbt måste jag säga.
Sedan hade vi ett par andra lektioner, vissa lite segare än andra.

Måste berätta lite kort om en incident som hände när vi stod och väntade på tåget in till Södertälje.
Vi kommer upp till tågstationen och hör en massa skrik som är så höga så att alla stannar upp, min första tanke var ju "Oj shit någon har blivit påkörd" men när vi kollar framåt så ser vi tre tjejer som står och skriker, spottar och sparkar på tåget som går till stockholm. Ålder? 14 kanske? Dem var helt tokiga och uppförde sig fruktansvärt illa.
Jag och Tina gick fram till dem och frågade om dem vad de höll på med, och som jag hade väntat mig så blev det en hel del kaxighet och gjorde så att det blev ett litet bråk. Ena tjejen gick fram till mig och de såg verkligen ut som att hon skulle slå mig, haha de hade vart rätt kul så att man kunde ha anmält henne, fast när jag tänker så hade de inte vart så kul att säga att jag har blivit slagen av en fjortis flicka i 14 årsåldern, Nej det är jag nog för stolt för. Dock vet jag inte hur jag hade reagerat om hon hade gjort de? Slagit tillbaka? Nej, ärligt talat så tror jag inte att jag skulle göra de även fast man skulle vart bra sugen hihi ;)
Jag skrattar samtidigt som jag tycker att det är så tragiskt att människor hamnar så snett i livet, har dem inga föräldrar som bryr sig? För det var verkligen fel på dessa BARN. Dem mådde inte bra, det lös igeneom dem. Jag kunde bara se mig framför mig att minst en av dem sitter inne på en ungdomsanstalt om ett par år eller om ens det. Nej usch. The girls need help!

Snart blir det ishockey, och får sitta och plugga i periodpauserna :D


VI ÄR IALLAFALL VÄLUPPFOSTRADE, OCH DET TACKAR JAG FÖR!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback