Kreta

Hej allesammans, nu är jag och min familj hemma från en underbar Kreta semester. Det har varit så otroligt roligt och avkopplande, jag behövde de verkligen. Detta var den bästa veckan i hela mitt liv, jag mådde perfekt. Sol och bad och mat hela dagarna, behövde inte känna någon stress överhuvudtaget, man visste knappt vad det var för dag eller vad klockan var.
Eftersom detta var andra gången jag flög så trodde jag att jag skulle vara nervös men när vi var på arlanda kände jag ingenting, bara spänning och förväntan, flygresan ner gick jätte bra. Steg av planet och var plötsligt på ett 30 graders Kreta. Bussresan till hotellet var häftig, alla fina hus. Men alla greker kör som idioter måste jag säga, helt galet fort.
Hotellet var hur fint som helst och poolerna stora och vackra.
Vi badade och solade massor under hela veckan, 2 gånger åkte vi in till platanyias som var den närmsta lite större staden där vi shoppade loss.
Vi träffade massor svenskar som vi blev vänner med där nere, det var riktigt kul. Linus, Rikhard och zipp var tre av dem och sen lilla Emma såklart:) sköna killar och flicka. Veronica och Linus = ♥ Sött
Sedan var det en familj från Marianelund som var riktigt trevliga och en annan från Göteborg och ytterligare en från Skövde. Alltså massa :)
Vi åkte på en utflykt till Elafonissi "den rosa stranden" Helt underbart vackert, såg ut som maldiverna.
På vägen dit stannade bussen vid en grotta som man fick besöka, först fick man gå 268 trappsteg upp för att komma fram, det var fint fär uppe och utsikten på alla berg var otrolig. Sedan stannade vi vid ett kloster där man fick gå in och kolla, Mamma, mormor, Moa och jag gick in dit, man fick ha serronger på knäna för att inte visa för mycket hud. Där inne var det vackert nästan lite spökligt för dem hade på lite läskig musik, haha.
En myt om klostret säger att man ska kunna se ett trappsteg av guld när man är på väg upp till klostret, men man ser de bara om man är helt syndfri och vet ni vad? jag såg det, jätte häftigt va?
Nej nu ljög jag lite, tyvärr såg jag det inte, ingen annan heller för den delen.

Moa vart tyvärr sjuk dem första dagarna, så hon låg inne med 40 graders feber och blev tvungen att åka in till doktorn, inte roligt inte. :( Men hon fick dunder medicin och blev bra jätte fort så sen fick hon njuta och bada och bli brun som hon verkligen blev jätte fort :D

Flygresan hem gick också jätte bra, sorgligt att lämna allt där nere, ville verkligen inte hem. Ville stanna kvar en vecka till minst, när vi landade med planet på arlanda 01.10 på natten så stod pappa och Anne där och överaskade oss, jag blev jätte glad, vi alla åkte till Mc donalds i moraberg, där satt vi och pratade, visade kort och tog en hamburgare, mm de va gott för maten där nere var ingen höjdare måste jag säga. Pappa tog upp sill och potatis som han hade tagit med sig i en väska för att vi hade missat midsommarafton hemma, så sill på mc donalds vart det haha. :D

Jag älskar er alla som var med på denna resa :D TACK MAMMA MORMOR VERONICA MOA <3<3<3<3
BÄSTA RESAN NÅGONSIN.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback