Skara resan

Tänkte skriva lite om Skara semestern nu eftersom jag aldrig hann göra det igår.
Vi åkte ner till skara förra söndagen, resan gick fint men jobbigt för mamma att köra eftersom det spöregnade den största delen av bilresan ner. Vi stannade några gånger för att fika och äta äggmackor, det är så otroligt mysigt. När vi senare kom ner till skara och hade hämtat nyckeln till vår stuga så började letandet efter stugan. Stugan låg i Axvall, super mysig och jätte söt verkligen. Där trivdes vi kanon hela veckan. På måndagen åkte vi in till Skövde som ligger några få mil från Skara, där shoppade vi i roliga affärer och åt mat, Linus ifrån Kreta bor där nere så han följde med oss tillbaka till stugan, där vi fikade och firade Moa och Mormor på deras namnsdag, vi skjussade hem Linus på kvällen, på vägen stannade vi och tog ett kvällsdopp vid "simsjön".
        Tisdagen bestod av Skara sommarland med Sara, Roger och Johanna. Dem hade varit på Liseberg dagen innan och sovit kvar på hotell i göteborg. Jag mötte dem utanför ingången och sen gick vi in och lekte järnet. Badade massor, åkte karuseller och körde Gokart, det var nog det coolaste den dagen måste jag säga. Har aldrig åkt förut men det var så roligt, jag körde verkligen fort och åkte om Sara och Johanna och en liten kille haha, kände mig som ett litet barn som var inne i en godisbutik. Galet kul, det vill jag verkligen göra om.
När jag kom hem på kvällen så hade familjen varit i Hjo och i några andra städer. Mamma hade gjort en tipspromenad som vi gick på kvällen, Veronica vann, jag kom två, Moa tre och mormor 4:a. Jag älskar Mammas tipspromenader<3
         Onsdagen var det dags för Skara sommarland igen fast denna gång med Veronica och Moa. Det var mycket mer folk på onsdagen, bättre väder= mer folk. Vi fick stå i kö i en dryg timma för att ens komma in. När vi väl var inne så hade vi det jätte roligt tillsammans, vi åkte MASSA karuseller och bada gjorde vi en liten stund i slutet. Vi åt Taco Buffé för 99 kr st. Men gud så gott det var, hämtade masssssa mat haha. Vi blev rejält blöta i en utav vattenkarusellerna också kan jag lova ;) haha. Det var så mysigt att umgås bara med sina systrar<3
När vi kom hem så var det dags för 5 kamp, Jag kom etta på 3 utav 5 grenar och två på dem andra två tror jag, så jag vann hela femkampen :D wihoo. Mysdag.
        Torsdagen åkte vi in till Skara, gick och kollade i domkyrkan som var jätte mäktig, vi var inne i JULA huset och där åt vi även lunch, Hamburgare med Mos, det är tydligen deras specialrätt. Gott var det. Vi åkte och letade efter vart Bert Karlsson bor men vi hittade det aldrig. Vi bestämde oss istället för att åka till Skövde igen eftersom det fanns en rolig affär som hette: Hem och Hobby. Vi åkte dit, handlade lite saker och sen åkte vi hem, spelade kort, hade de myspys osv.
        Fredagen var det dags att åka hem, så vi städade stugan packade alla saker och åkte och lämnade nyckeln. Sedan åkte vi, jag somnade ganska fort men vaknade när vi skulle ut och fika. Vi stannade i Karlskoga där hyrde vi en stuga på en Camping en bit utanför staden, en väldigt liiiten stuga där vi skulle stanna en natt. Sedan åkte vi och spelade Minigolf, sov över i stugan och sedan på lördagen så åkte vi hemåt till södertälje. Vi stannade i Örebro och åt frukost, vi gick även lite inne i staden och shoppade, jag köpte en hood tröja och ett par snygga shorts. Nästa stopp blev i strängnäs där vi åt mat sedan var det raka vägen hem till Tälje.
Hemma var Timjan :) hon hade haft det bra hemma tack vare Tina som kom och Matade henne om dagarna, ett stort TACK Tina.

Det var skönt att vara hemma samtidigt som jag saknar Stugan och alla mysiga dagar <3

Tack för resan, det var underbart <333333

(Har inga bilder ifrån resan på datan här hos pappa men ni kan alltid kolla på www.bilddagboken.se och söka på AngelicaWallen, där finns en del bilder)

Puss och kram, skumbanan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback