Harry Potter och Halvblodsprinsen

Nu är jag hemma igen efter Biobesöket på Heron, filmen var enligt mig kanon bra, denna film är mer "ungdoms" aktig än vad dem tidigare Potter filmerna, dvs. mer Kärlek och det gillar vi. Emellanåt var det sorgligt och endast en gång var det läskigt, alla i bio salongen hoppade till, jag slog mig själv till och med. Helt klart sevärd.

Efteråt åkte vi och åt mat och skjutsade hem Veronica. Kom ut till Enhörna för några timmar sedan, har spelat kort ett tag nu på natten.

Kan inte låta bli att skriva att jag verkligen fastnade för ett blogginlägg som Blondinbella skrivit, de handlar om tjejer och utseende,vikt och allt de där jobbiga ni vet. Tyckte hon verkligen skrev det på ett bra sätt och jag tog verkligen åt mig av de, just för att jag nu är i den där fasen som hon skriver om.

"Var uppmärksamma med det här tjejer! Dom dagarna i veckan eller månaden då du känner dig stressad, ledsen eller bara lite känslig, ha en varningsklocka beredd om du under samma stund börjar leta fel på dig själv och plötsligt tro att du har världens längsta panna, bredaste rumpa eller tjockaste lår. Det är bara en inbillning men även en signal på att något annat gör dig ledsen här i livet. Ta reda på vad det är som stör dig innan det går så långt att du börjar mixtra med mat och få ångest över vad du stoppar i dig eller hur du ser ut, för utseendet ändras inte på ett dygn, men däremot så kan inställningen mot dig själv göra det. Där har du den stora skillnaden och var uppmärksam kring det!"

Detta är citerat ifrån Blondinbellas blogg, fast som jag nu skulle vilja kalla BrunettBella.

För att läsa hela inlägget:
http://blondinbella.se/en-valdigt-viktig-upptackt-tjejer/

Godnatt och sov sött.



Dagens Citat: Hellre Överviktig än Skitviktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback