Skönt

Idag hade jag lång sovmorgon, gick upp klockan 10.00 och åkte till skolan klockan 11. Där hade vi bara psykologi, utvärdering och tipspromenad, 3 stycken vann. Det var jag, Caroline och Tove. Fick en klubba som alla andra också fick. Sorgligt att vi ska sluta med psykologin, det har varit den bästa lektionen någonsin.
Sen pratade jag med min mattelärare och jag klarade alla prov så jag får G i hela kursen nu, pff vad skönt så jag slapp gå om. Jag blev glad.
Jag och Sara åkte ner till stan sen och både köpte 2 BH:ar på HM sen mötte jag mormor och åkte hem.




Vi har nyss ätit mat och haft VÄRSTA diskussionen om Amning, Vevve berätta att hon en kvinna på bussen hade satt sig och ammade sitt barn offentligt, hon tyckte det var vidrigt och anser att hon borde vänta tills hon kom hem. Mormor tyckte likadant, Men mamma och jag tycker absolut inte det. Vad är det för fel att mata sitt barn? Varför är ett bröst så farligt att visa? Många upplever det som stötande, enligt mig är det bullshit. Ett bröst, tutte kalla det vad du vill vi är skapta så varför skämmas över det, och allra helst inte när vi ska mata våra barn, det är ett behov, barnet måste få maten. Jag personligen ser hällre en kvinna visa sitt bröst och amma sitt barn offentligt än ett gallskrikande barn. På sommaren sitter det ofta killar med bar överkropp på bussarna eller går runt på stan, ingen reagerar men när en kvinna ska amma sitt barn är det stötande för vissa, vad beror det på? Storleken? Bara för att kvinnor har större bröst är det därför?
Nej jag ser ingen bra förklaring på det. AMMA VART FAN DU VILL. haha

Vad tycker du? Ska man få amma offentligt eller inte?


Kommentarer
Camilla säger:

fina Bh:ar :)<3

2009-01-15 | 17:44:26
Bloggadress: http://allaboutcamilla.blogg.se/
angelica säger:

Tack <3

2009-01-15 | 19:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback