HJÄLP DET BRINNER!!!!

Alltså kan någon ge mig 5 skäl till att stanna i denna stad?
Nej tänkte väl det.

Inatt och imorse har det brunnit i 4 mat-affärer, först i Weda Willys butiken och bara en kort tid efter fick polisen larm om att det brann i Ica supermarket i weda som bara ligger dryga 100 meter ifrån Willy´s. Sen börjar det brinna i Tempo i saltskog och sist och minst brand på Willy´s i södra. Vad kommer här näst? vem blir inte mörkrädd av allt detta i denna tokstad?
     Tydligen har det hängt en massa med plancher uppe om hur man gör en "brandbomb" och uppmanar folket att elda upp affärer och annat dylikt. Det som jag hört handlar det om kriget mellen USA och Irak. Irakerna vill elda upp alla varor som kommer ifrån USA. 
Men va fan? Så jävla löjligt så det finns inte. Hoppas idioterna bränner upp sig själva!
Det här är ju bra nu när det är lågkonjuktur och allt, jävla smartass.



Kommentarer
Camilla säger:

Hör av dig till mig när du ser det här.



2009-02-26 | 15:31:58
Bloggadress: http://allaboutcamilla.blogg.se/
Tina säger:

Håller med. Tycker även att de kunde bränna ner en affär i taget så man hade någon kvar att handla på. Nu är det bara lidl och Ellbe kvar här var jag bor.

Idag när jag gick in på affären så var det väldigt mycket folk där och det beror nog på att de saknas två affärer där väldigt mycket folk handlar.

Om de fortsätter och bränna upp alla affärer kommer vi ju inte ha någonstans kvar att handla på, och vad kommer hända då?

Du har helt rätt om det där med lågkonjunktur, jag tänkte också på det förut. Men vi får väl hoppas att det löser sig och att de bygger upp affärerna snabbt igen, och att de lägger av med eldandet för ett tag, eller varför inte för alltid!

2009-02-26 | 21:38:53
Bloggadress: http://www.tingus5.se
Tina säger:

Jag förstår heller inte varför de bränner ner saker här i Södertälje? Vad fan ska vi hjälplösa människor som handlar på affärerna göra åt saken som de protesterar emot? Jag vet inte... Fattar inte, vill veta mer..

2009-02-26 | 22:38:39
Bloggadress: http://www.tingus5.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback