090801

1:a Augusti + Pride

Idag är de som sagt första augusti, man hinner knappt öppna ögonen förs tiden springer förbi, men jag är ändå glad att vi är där vi är idag, snart en hel sommar passerad och alla mår bra, inga hemska händelser eller andra otäckheter, och jag hoppas för allt i världen att de fortsätter så här sommaren ut, helst livet ut. Nog snackat om detta.

Idag har det varit en super rolig dag, jag och Veronica åkte in till stan imorse och mötte Elle och Kent. In på ett fullpackat tåg med massor med människor som var på väg upp och kolla PrideParaden, och vi lika så. Gick av i sthlm södra och ställde oss vid hornsgatan. Efter en timmas väntan så kom alla fantastiska människor åkandes/ gåendes osv. Det var så häftigt att se alla olika individer som sprudlade av glädje och att utklädnaden är rolig och ju bara ett plus. Jag tycker det är så bra att man har en Pride vecka här i Sverige för att visa att det är okej att vara Homo, bi eller trans sexuell att bli accepterad för den man är,att HBT personer är precis lika mycket värda som Hetrosexuella. Och bör verkligen ha samma rättigheter. Varför ska den sexuella läggningen ha någon betydelse?
Varför älska någon jag inte vill älska, när jag kan älska den jag vill älska.
Minna gay vänner och underbara, de är dem just för att dem är vad dem vill vara.

När vi kom hem så åt vi thai mat, Pappa och Moa hade vart ute i skogen och plockat svamp och blåbär, mumsfilibababa.

Pussen.


Kommentarer
nina rebecka aro säger:

sv; den storleken jag har (10x15) kostar 79öre eller 99öre per bild! det är den såkallade vanligaste storleken på foton. :)

2009-08-02 | 20:45:33
Bloggadress: http://ninaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback