Pass

Hejsan idag är det fredag vilket innebär att det är näst sista dagen på påsklovet, samtidigt som jag älskar min praktik så skulle jag inte tacka nej till en vecka till.

Idag åkte jag och Moa in till stan 09.45 vi gick till frissan och idag var det Moas tur att klippa sig, det blev jätte fint. Både Moa och jag sa HEJ DÅ till slitna toppar. När vi Moa var klar gick ner till stan och träffade Mamma och Mormor, Veronica kom även ner dit efter att hon vart på gymmet. Vi åt mat i kringlan, kyckling med ris och currysås. Sedan gick vi till Polisen och fixade nya pass, kortet blev väl sådär men bättre än det förra iallafall, eftersom det togs för 5 år sedan och jag var alltså 12 år. Ni kan ju själva tänka er.
Vi tog en smaskig fika på Valencia med gott Tee och kladdkaka. När vi satt där så ringde dem ifrån bilfirman och sa att bilen var färdig så vi tog alla bussen upp till Moraberg och hämtade bilen. Vi åkte hem till mamma, på parkeringen kom Uffe förbi så där stod vi alla och pratade tills pappa kom, vi åkte ut till nykvarn, både till systemet och till Jackpot. Jag körde hem därifrån, inte så långt men ändå en bit. Hemma så var inte alls länge, pappa fixade sin cykel och moppen sen åkte vi till farmor och farfar, eller Moa och jag åkte moppe och pappa cyklade. Nu är vi här hos dem, har nyss ätit en god middag, fläskkarré med potatisgratäng och sallad.
Sitter för tillfället och kollar på Så ska det låta, hemma väntar en bra film och en Cider. När vi åker hem vet jag inte.

Imorgon blir det Bio med Caroline, Lotta, Elinor och en massa andra som Elinor känner.


En bild blir det, men har så många jag vill lägga in i datan som beskriver denna sköna vecka så det får bli ett bildinlägg snart. Ha det så gött puss och kram från mig.



Just det en till kan vi ta, tog den nyss här hos farmor med webbcameran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback