Allhelgonahelgen eller halloween?

Idag är det Allhelgonadagen, alltså en dag som är till för att tända ljus på kyrkogården och skänka en tanke till våra döda änglar. En fin och harmonisk högtid, men vad är detta "Halloween" som är mitt i allt. Jo enligt mig en okänslig plojgrej som affärerna tjänar hur mycket stålar som helst på. Okej vissa kanske tycker att det är roligt att klä ut sig och ha lite kul men varför lägga in det samma helg som allhelgonahelgen? Tar man döden på skoj, att springa runt och se ut som en djävul, skelett, eller andra fula figurer är inte okej, inte under denna helg. Vi alla kommer till den dagen då vi blir ett skelett på riktigt så varför skämta om det på denna dag, nej hedra dem döda på ett hederligt sett istället. Kan det vara vackrare än ett hav fullt med ljus? Jag har svårt att tro det.

Jag tänder ett ljus för dig min ängel,
ett ljus som visar min kärlek till dig.
Ett sår i mitt hjärta, som aldrig kan
läkas ihop här på jorden. Men en dag
blir det helat igen, för då min flicka
är vi tillsammans  och får ta igen
den tid vi aldrig fick här. Inget kan
beskriva min saknad, den är för
stor för att finna ord åt. Tomheten
är tydlig men mitt hjärta är fullt, för
din plats i mitt hjärta kan ingen
någonsin ta bort. Aldrig nånsin.
Jag älskar dig Maja Linnéa Wallén.

Jag vill inte vara rädd för döden, för där väntar du på mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback