Idol (språk)

Kevin blev årets vinnare av idol 2008, enligt mig var det super kul. En kille som verkligen förtjänar vinsten. Det finns inte många som är som honom, då menar jag så glad och positiv hela tiden och en annan stor sak jag beundrar är att han kan bra svenska men har bara bott 1 år i sverige. Och då finns det dem invandrare som bott i sverige i över 10 år många hela sitt liv och kan knappt inte språket alls. Så det jag undrar är om det svenska språket verkligen är så svårt eller om det bara krävs motivation till att lära sig?, för idagens samhälle klarar du dig bra även om du bara pratar ditt hemspåk, de pratas i skolor på arbeten mm. Undra om vi svenskar skulle få prata vårat eget språk i ett annat land. Nej för vi har ett ordspråk som lyder: "Ta seden dit man kommer"
Så Kevin keep up your good work. Och lycka til, du var värd segern. Vi ska inte glömma att hylla tvåan Alice, det kommer gå bra för henne men idolvinnare det blev hon inte. Men det är ofta dem som kommer tvåa som karriären går bäst  för. Vart tog tex. Marie Picasso vägen? istället är Amanda Jensén den som står i rampljuset. 


Godnatt, eller kanske man ska säga godmorgon /
 Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback