Gröna lund

Jag skrev ingenting igår för dagen var smockfull men jag kan beskriva dagen med fem futtiga ord: Dagen var mer än bäst!

Jag föllde som sagt med Moa och hennes klass på deras lilla klassresa till gröna lund, dem behövde rätt många vuxna med vilket man kan förstå så jag ställde upp med tanke på att vi knappt har något alls kvar att göra i skolan. Pappa följde också med.

Vi träffade hela klassen på stationen vid kvart i elva och därifrån tog vi tåget till stockholm, bussen till djurgården.
Väl inne så var alla barn helt speedade, Moa har liksom gått och pratat om den här dagen i 25 dagar (räknande hon själv ut igår, eller hon behövde inte ens räkna) och nu är dagen för dem äntligen här. Dem sprang runt och åkte karuseller som galningar i ett väldigt högt tempo, det är i sånna läget man blir lite orolig och funderar på: "håller jag på att bli gammal?" ;)
Jag kunde inte hålla mig från att åka så jag fick ett åkband av pappa och sen följde jag efter Moa och Nelly, (då kom även svaret på min fråga: Nej jag är inte gammal ;) ) haha.
Vi åkte allt möjligt och Moa var verkligen otroligt modig, hon åkte typ allt. Dem fick till och med upp mig i katapulten, wiho. Den var fan rolig men efter två åk kände man sig ändå lite illamående trots alls. Så nu är det enda jag inte åkt fritt fall. Men något kvar måste man ju ha annars är det ju inget roligt liksom.
I slutet av dagen tog alla lotter och Moa vann en liten söt mus och jag spelade på chockladhjulet och vann en enorm stor dumle, första vinst med två kg dumle, not bad at all. Juste en langos slank ner i magen också någonstans mellan karusellåken.
Vid kvart i sex åkte alla hem, men tågen och bussarna strulade så det tog ett tag att komma till södertälje. Väl i stan åkte vi och släppte av Moa och Nelly och då kom mamma och Veronica ut med bebis, jag ville visa dem min "lilla" vinst.

Sedan åkte vi till Christer där Annes bil stod eftersom det hade hänt något, motorn skramlar och den tänder inte till när man startar den. Så de var planerat att bogsera ut den till Enhörna så att pappa kan hissa upp den och kolla på den men det blev strul och bestämdes att dem skulle göra det på torsdag istället.
Vi åkte och släppte av Anne och på vägen hem så får vi en sten kastad på bilen och min pappa som är världens lugnaste ;) så åkte vi tillbaka och in vid förskolan där stenen kom ifrån, pappa hoppade ur bilen och jagade och skrek efter dem, två killar som kutade iväg allt vad dem orkade. Vi tänkte ge upp men vi åkte igenom villorna bara för att kolla och där satt dem helt utslagna på vägen, så pappa gasade på och tutade haha. Den ena killen hoppade över ett nätstaket och kutade in på en tomt och den andra sprang tio meter sen stannande han för att han inte kunde andas, hahaha jävla dumhuvun. Pappa skällde iallafall ut honom men dock på ett ganska moget sätt. Han ropade dit den andra killen så han fick komma och be om ursäkt, fy fan vad dem skämdes och jag satt mest och kämpade för att inte skratta åt dem. Ni skulle sett hur dem såg ut, två kaxiga och "coola" 16 åringar som var så små just nu i detta läge, hahhahahahhaha :D

Det kunde faktiskt gått illa, om stenen hade träffat glasrutan men nu är det bara en liten buckla. Jävla idioter.
Men fan så kul det var ;)
Efter denna incident så bestämde pappa och jag oss för att få ut Annes bil till Enhörna iallafall, så vi bogserade ut den, han och jag. Jag satt i den dragna bilen och styrde och bromsade. Första gången jag bogserade men det gick jävligt bra, skit skoj faktiskt ;)

Hem och åt sen vid 22.30 haha

Det var min dag i stora drag eller det blev rätt mycket detaljer trots allt, MVG till dig som orkar läsa allt.
Puss och kram min dag var inte tam ;)



Kommentarer
Moa säger:

Hahaha tur att inte jag var med när ni jagade dom jag skulle ha vart livrädd:DJaaa Ackis dagen var jätte rolig jag åkte fem saker som jag aldrig åkt förut. Jetline:5 gånger. Katapulten : 3 gånger. flygande mattan:3 gånger . Och till sist extream :P 1 gång :P Vi måste göra om det här <3 puss. (Jag orkade läsa så jag har fått MVG:P)

2010-06-01 | 09:56:44
Camilla säger:

wow, och helt plötsligt fick man mvg :D det är ju bra haha :D <3

2010-06-01 | 21:16:38
Bloggadress: http://allaboutcamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback