Nytt innehåll

Nu ska bloggen uppdateras, den kommer hädan efter handla om min viktnedgång, träning och mat, det vill säga en hälsoblogg.

I Januari 2012 bestämde jag mig för att gå ner i vikt när vågen visade 79 kg till mina 160 cm, då hade det verkligen gått för långt. Vägde 64 när jag träffade min sambo i oktober 2010, efter det gick det utför. Goda och stora middagar och alltför mycket skräpmat slank ner och för lite motion.

När jag väl bestämt mig så gick jag med i viktväktarna online vilket betyder att jag räknar points genom att skriva in allt jag äter om dagarna på datorn och även hur mycket jag tränar osv. Jag väger mig på torsdagar och allt sköts genom datorn, jag åker inte och träffar någon utan allt sker här hemma. Jag har införskaffat mig ett träningskort på Actic på sydpoolen där jag kan träna allt möjligt.

Jag har nu bantat i 11 veckor och än så länge gått ner 12 kg, så just nu står jag på 67 kg. För att ha ett BMI som klassas som normalviktig bör jag som mest väga 64 kg så det är målet. Det är ju bara 3 kg bort så det kommer förhoppningsvis gå fort. Nu när jag skriver här förstår jag att jag faktiskt är i slutet på min viktnedgång men sedan gäller det att hålla vikten vilket också är en stor utmaning men med träning som en naturlig del i mitt liv och lärdomen som jag fått om all mat ska det nog gå bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback