?

Varför är vi människor som vi är?
varför ska vi lägga energi på saker som bara stör oss?

I detta fall syftar jag på det som händer i bloggvärlden just nu.
dem flesta känner ju till dem flesta Stora bloggarna i sverige idag; Blodinbella, Kenza och nu har även Kissie blivit en av dem största inom den svenska bloggvärlden.

Kenza- En blogg som jag aldrig läser, eller det händer kanske någon enstaka gång i månaden att jag kollar in hennes blogg. Varför? Det vet jag inte riktigt, dem inlägg jag läst tilltalar mig inte helt enkelt.

Blondinbella- En 18 årig tjej som jag från början rent utsagt hatade, när Isabella Löwengrip vilket är hennes riktiga namn var med i Let´s Dance tålde jag henne inte, varje program tänkte jag "Åh hoppas hon åker ut idag". jag vart jätte glad när hon åkte ut och sen var det inte mycket mer med de tills för några veckor sedan då jag slank in på hennes blogg för att läsa vad blondinen skrev om, det var då jag blev så chockad, det jag läste var inte den skit som jag hade förväntat mig, hon skulle ju skriva om kläder, pengar och dumma tankar inte om unga kvinnors självbild eller om mobbning. Bloggen tilltalade mig verkligen och gick rakt in i hjärtat, jag kände igen mig själv i mycket av vad hon skrev. Jag bestämde mig för att fortsätta läsa bloggen och tillslut bestämde jag mig för att ändra mig, jag tog tillbaka alla fördomar och istället började jag gilla bloggen, jag kan inte säga att jag gillar Isabella Löwengrip för henne känner jag inte men jag gillar verkligen hennes Blogg karaktär BlondinBella. Jag kan ju säga att jag tror att tjejen står med båda fötterna på jorden, håller med dem flesta som säger att man kan tro att hon är mycket äldre än vad hon är, men vad är de för fel i de?

Kissie- En 18 årig tjej som heter Alexandra Nilsson i det verkliga livet. Jag hade aldrig hört talas om bloggen, men en dag satt jag och kollade på Ninas blogg (klasskompis) skrollade ner och kollade på hennes länkar där stod det: Kissie, jag klickade in på sidan och det var de mest komiska jag varit med om, i säkert en halv timma satt jag och skrattade mig igenom en hel blogg, Tjejen skriver om hur mycket pengar hon har och hur mycket hon därav kan köpa och i samma inlägg om hur alla bör vara avundsjuka på henne. Att hon avskyr unga mammor, själv skulle hon aldrig kunna bli mamma nu mest för att tanken på att väga över 60 kg äcklar henne, flickan är ute och festar på vardagar och snackar skit om de allra flesta som kommer i hennes väg, troligtvis de som är hot för henne. Kissie Hatar Blondinbella, Anser henne som en 30 årig gris. Kissie skriver ibland att rollfiguren och bloggaren Kissie är en helt annan person än den riktiga Alexandra. Men jag har svårt att förstå vad hon menar med det om jag ska vara ärlig, Den personen som är ute och festar på vardagar måste väl ändå vara både Alexandra och Kissie?

Men nu till den stora gåtan som jag inte kan få svar på är:
Varför är det så att jag varje dag går in på kissies blogg varje dag och dessutom inte bara en gång utan flera gånger om dagen för att se om hon uppdaterat, rent ut sagt avskyr jag människan eller "Kissie" åtminstonde, hon skriver inte ett skit vettiga saker, utan det ändå hon gör är att provecera allt och alla. Jag vill verkligen inte vara med och påverka att hon får fler bloggläsare och därav tjänar mer pengar som hon kan skryta ännu mera över. Inte lär det bli mindre läsare nu när hon till och med kommer med i aftonbladet om dagarna. Det tycker jag är fel, varför uppmana folk till att läsa en liten flickas sorgliga blogg, för de är den verkligen, hon förstår nog inte själv hur mycket hon förstör för sig själv. Hälften av alla henns läsare tycker att hon är en stor idiot, hur det ska gå för henne senare i livet?
Men mitt dilemma är om jag ska sluta läsa hennes blogg för att demonstrera och visa att jag tycker att det är fel att ge ut dåliga signaler, Är kissie skönhets idealet? Väga under 60 kg, fake hår, 10 kg smink. Jag tycker det är fel fel fel.

Jag uppmanar hellre folk att läsa en 18 årig tjejs blogg som beter sig som 30 med innehåll som är viktigt än att läsa en 18 årig tjejs blogg som beter sig som 14 som inte innehåller något mer än skit.





Kommentarer
Camilla säger:

så sant, vissa 14åringar har kissie som förebild, det är fel, inte alls rätt!

hon kommer får det svårt i livet om hon fortsätter på detta sätt

2009-08-29 | 21:17:49
Bloggadress: http://allaboutcamilla.blogg.se/
KATARINA PEZER säger:

jag håller med =)!

2009-09-02 | 21:08:57
Bloggadress: http://kapezer.blogg.se/
moa säger:

usch ja den där bloggvärden tar kål på mig.

2009-09-08 | 21:21:32
Bloggadress: http://angelicasofiewallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback