Den bästa tiden

Just nu leker livet, just nu i denna minut. Det är dessa stunder jag vill ha fler av. Att ligga här i sängen klockan 23.43 och inte känna någon stress eller press över att jag måste göra något, inga tider att passa, inga hemsidor som "måste" besökas, ingen som behöver min hjälp utan det är ett utmärkt tillfälle att bara ligga här och slappna av, få tid till att skriva ett blogginlägg utan att behöva känna mig tvingad till att skriva. I bakgrunden är spotify igång, just nu spelas "My heart will go on" med Celine Dion. Nyss spelades "Tears in heaven" med Eric Clapton, obeskrivlig låt som ligger mig varmt om hjärtat.
     Nyss läste jag en blogg som jag föll för, vettig kille, vettig blogg, inget skit där inte. Djupa ord som berör, det är så de ska vara. Själv vet jag att min blogg är ungefär som alla andras, det vardagliga snacket om vad dagen har erbjudit. Men jag har min blogg för att få skriva av mig, ibland händer det att inläggen är intressanta och ibland kan inläggen jämföras med en soptunna men de viktiga är väl ändå att jag få ut det jag känner för just den dagen, den stunden.
Tiden för att skriva "bra" inlägg finns sällan i min värld längre, tyvärr.
Men just nu har jag tid för mig själv, lugn och ro.


Mina tankar just nu:
Det är redan 4 Augusti, nej.. jag kollar på klockan nu och ser att den är över 00.00 nu alltså är de 5 Augusti idag. dvs. skolan börjar om 15 dagar, jag ser fram emot det trots det nya tuffa schemat som erbjuder långa dagar och många lektioner. Snart börjar det sista året, delade åsikter även där, jag tror att detta år kommer bli fullt av roligheter och troligtvis kommer de gå fort också, men de är där haken kommer, kommer de gå för fort? Studenten here i come, men sen då? Nu står jag med båda fötterna på jorden, jag har en trygghet att komma till om dagarna, en plats där jag vet att jag ska vara, jag träffar dagligen mina vänner som bidrar till en roligare skolgång. Jag måste erkänna att de skrämmer mig ibland, allt vad vuxenvärlden har att göra med. Men samtidigt så är jag så pass målmedveten att jag inte bör oroa mig, jag vet redan att jag ska plugga vidare till förskolelärare direkt efter studenten, det är lika bra att kämpa på när jag ändå är i farten.

Så jag måste ändå tillslut säga att jag är redo för de nya och sista året på Igelstavikens gymnasium, Gladare och Piggare än någonsin. Enjoy!

Kommentarer
Sofie säger:

Klart att du kommer att klara det :) Du är stark om någon. Vi saknar dig, ses snart? <3

2009-08-05 | 08:58:12
Camilla säger:

fin design gumman! <3

2009-08-05 | 20:06:39
Bloggadress: http://allaboutcamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback