Finaly

Hej bloggen, ett inlägg på en hel vecka? ah inte bra inte, fast detta blir ju då det andra men det är för tok för lite eller har jag skaffat mig ett liv? haha jag vet inte, men jag tror nog det.  Jag tänker sammanfatta min helg lite för veckan har varit lugn och skön. I fredags så var det en skön hemma kväll hos pappa med grillat kebabkött och massor med goda grönsaker som vi naturligtvis grillade. Kollade på Talang och bara myste. Var helt slut efter en vecka med slit, men satte på Twillight på kvällen/natten, det var så länge sen jag såg den nu så de var dags igen, somnade i mitten av filmen men såg min favorit scen iallafall.

Lördag, HEJ SOMMAR. Oj vilken dag det var, gick ut direkt efter att jag ätit frukost och solade som en tok, Moa var redan uppe och även hon solade på studsmattan. Vi låg där i tunna byxor och linne och stekte. Farmor kom upp och hälsade på ,sedan även Faster och min kusin Elina. Vi var ute i drygt 3-4 timmar, skönt. Moa var helt röd i ansiktet, Elina ville åka moppe med mig så jag körde en runda med henne, första gången i år som jag satt på moppen, de kändes lite konstigt eftersom jag har kört så mycket bil nu.
Efter alla hade åkte så duschade jag och gjorde mig iordning, sen åkte vi in till stan och hämtade vevve, vi åt thaimat på "vår" thai resturang. Det smakade bra kan jag lova.
Efter det så blev vi avsläppta utanför mamma där hon och mormor väntade, vi åkte till scaniarinken där de gamla ssk:arna som vann sm guld 1985 spelade match mot djurgårdens lag 85, det var jätte roligt, gamlingar haha, fast då är ju bara runt 40 år men ändå, dem spelade inte alls så bra, men det kan man ju förstå eftersom det var ca 25 år sedan som dem var i form. SSK och DIF möttes i finalen 85 och ssk vann, det var ssk:s senaste guld men nästa år kommer säkert ett till. haha. Men hur som helst så skulle DIF få chans att ta revanch nu 25 år senare och det gjorde dem också. Tyvärr men det var super kul och allt var ju bara lek.
Efter matchen så började festen, massor med människor, dans och dricka. Det var kul. Inte för att jag dansade särskilt mycket men det gjorde dem andra desto mer haha de var roligt att kolla på alla. ;)
Kom hem vid 24.00 kanske, bilder kommer senare.

Idag körde jag ut till pappa, vi ska snart äta sen åka in till stan, puss och kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback